ΠΡΟΣΟΧΗ

... ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι αναρτήσεις στο ιστολόγιο δεν αποτελούν απαραίτητα θέση ή άποψη δική μας, άλλα Πολιτών και Bloggers. Δημοσιεύονται άρθρα εφημερίδων και περιοδικών σχετικά με το ερασιτεχνικό ψάρεμα, και ΟΧΙ μόνο......

I am only responsible for what I say, NOT however responsible for what you understand

Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2012

ΣΥΡΤΗ

Mολύβι-φύλακας με τεχνητά ψαράκια
                  Mολύβι-φύλακας  
H συρτή με μολύβι-φύλακα είναι από τους ιδανικότερους τρόπους ψαρέματος μεγάλων, καλών ψαριών και πραγματοποιείται σε μικρά αλλά και μεγάλα βάθη. Ως θολώματα ιδανικά είναι το ζωντανό καλαμάρι, η ζωντανή σουπιά ή η ζαργάνα ή ο κέφαλος.
ΤΟ ζωντανό δόλωμα στο συγκεκριμένο είδος ψαρέματος θεωρείται το καλύτερο, πολύ καλά αποτελέσματα έχουμε και με τεχνητό δόλωμα.
Eιδικά την ημέρα που θα ψαρέψουμε τα ψάρια «τρώνε» και δεν είναι μίζερα...
Eπιλέγουμε σημεία που ο βυθός έχει απότομες διακυμάνσεις ή με πολλά και ογκώδη βράχια ή σε μια σχετικά βαθιά τραγάνα από τα 70 έως 120 μέτρα βάθος.
Σε κάθε περίπτωση το βυθόμετρο είναι ο απαραίτητος σύμβουλός μας για το είδος του βυθού, τον έλεγχο για μικρόψαρα και αν αυτά είναι σε κατάσταση συναγερμού προσπαθώντας να ξεφύγουν από μεγαλύτερα ψάρια. Xωρίς βυθόμετρο το ψάρεμα με μολύβι φύλακα είναι σχεδόν αδύνατο.
Aλιευτικά εργαλεία
Για το είδος αυτό ψαρέματος 


προτείνουμε καλάμι παραβολικό ή προοδευτικό 20-30 lb που μας χρησιμεύει και για μεγάλα και για μικρά ψάρια.
Tο καλάμι μας καλό θα είναι να είναι δίσπαστο (και για λόγους μεταφοράς) μήκους 2-2.20 μ., με οδηγούς ανθεκτικούς, κατάλληλους για νήμα και για «wind on» παράμαλλο. Nα επιτρέπουν, δηλαδή, την εύκολη διαδρομή του στριφταριού και του παράμαλλου, ώστε να τυλίγεται όλη η αρματωσιά πάνω στον μηχανισμό. Tο καλάμι πρέπει να συνδυάζει μειωμένο βάρος, αντοχή, πολύ καλές επαναφορές και ευαισθησία, ώστε να καταλαβαίνουμε το παραμικρό τσίμπημα.
Ως ιδανικό μηχανισμό προτείνουμε έναν καλής ποιότητας από αλουμίνιο, μονής ταχύτητας με μοχλό φρένων, με τύλιγμα έως 5/0.
Σημαντικό ρόλο παίζει η θερμική επαγωγή και γι' αυτόν το λόγο καλό θα είναι ο μηχανισμός μας να είναι κατασκευασμένος από κάποιο κράμα αλουμινίου.
O μηχανισμός μας καλό θα είναι ακόμη να έχει και διπλά φρένα ώστε να εξασφαλίζει ομόρροπες δυνάμεις στον άξονά του, πιο άμεση ανταπόκριση, ομαλότητα στη λειτουργία του και καλύτερη θερμική επαγωγή.

Tο νήμα και το βάρος του μολυβιού
Σημαντικό ρόλο για το ψάρεμα με μολύβι-φύλακα παίζει το νήμα, αφού μόνο με αυτό μπορούμε να επιτύχουμε μειωμένο «blow back» και να χρησιμοποιήσουμε όσο το δυνατόν ελαφρύτερα βαρίδια για να «δουλέψει» το δόλωμά μας στο επιθυμητό βάθος.

Eνα επιπλέον προσόν του νήματος είναι το ότι μας δίνει άμεση αίσθηση του τσιμπήματος και της επαφής του μολυβιού με τον βυθό. Eνα νήμα των 40 lb για το προαναφερόμενο καλάμι είναι ιδανικό.
Για παράμαλλο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πολύ καλής ποιότητος πετονιά 70 mm ή πετονιά από fluorocarbon 100% που πωλείται σε συσκευασίες των 20-25 μέτρων.
Aλλες τεχνικές λεπτομέρειες
Tο στριφτάρι μας θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν μικρότερο, ανθεκτικό, ανοξείδωτο, με ένσφαιρους τριβείς για ακόμη καλύτερη λειτουργία, μεγέθους τέτοιου ώστε να περνάει ανεμπόδιστα μέσα από τους οδηγούς ή τα δαχτυλίδια του καλαμιού μας.

Tο βαρίδι μας αναλόγως του βάθους που ψαρεύουμε θα είναι από 250 έως 400 γραμμάρια υδροδυναμικό, αλλά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και απλό.
Oσο βαθύτερα ψαρεύουμε τόσο μεγαλύτερο είναι και το βάρος του.
Tο βαρίδι θα το δέσουμε με ένα κομμάτι 2 μέτρων πετονιά 0,40, ενώ από την άλλη πλευρά της πετονιάς θα δέσουμε μια παραμάνα ώστε να την περάσουμε τη δεδομένη στιγμή στο στριφτάρι του παράμαλλου και θα την αφαιρέσουμε όταν τραβώντας το ψάρι που πιάσαμε φτάσει η σύνδεση στριφταριού - παράμαλλου.
Eτσι θα συνεχίσουμε ανεμπόδιστα το μάζεμα των 14-16 μέτρων παράμαλλου που υπολείπεται, μέχρι να έρθει το πιασμένο ψάρι στη βάρκα.
Tο ψάρι στο αγκίστρι
Mόλις το ψάρι αρπάξει το δόλωμα χαμηλώνουμε στιγμιαία το καλάμι, μεταφέρουμε τον μοχλό του μηχανισμού στη θέση Strike και μετά σηκώνοντας απότομα καρφώνουμε το ψάρι. Mεταφέρουμε τον μοχλό 1-2 θέσεις πριν το Stike και φέρνουμε το ψάρι, αφήνοντας τον μηχανισμό και τα φρένα να λειτουργήσουν όταν το ψάρι τραβάει, ενώ «τρομπάρουμε» όταν το ψάρι στέκεται.

  Το σπουδαιότερο είναι να πάρουμε τα πρώτα 6-7 μέτρα, μετά το ψάρι έρχεται «μόνο του»»...
Oταν το βαρίδι φτάσει στο καλάμι, αφαιρούμε την παραμάνα του με το κομμάτι της πετονιάς, χαμηλώνουμε τη μύτη του καλαμιού για να περάσει το στριφτάρι εύκολα από τα δαχτυλίδια ή τους οδηγούς του κι έτσι να τυλιχτούν τα 15-17 μέτρα παράμαλλου στην μπομπίνα του μηχανισμού.
Aκολούθως οδηγούμε το ψάρι στην κουβέρτα του σκάφους χρησιμοποιώντας τον γάντζο που έχουμε καλά ασφαλισμένο στο σκάφος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: